سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس غفلت کرد، نادان ماند . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ حامیان حجت الاسلام حسن ملک محمدی (واحد دانشجویی)
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بسمه تعالی

    درباره توسعه دامغان در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی، نظر و برنامه خود را بگویید؟

    کلمه توسعه یک کلمه زیبای است که از 5 حرف تا،واو،سین، عین ، و ها تشکیل شده است و ما برای تحقق تمام اهدافمان در راه توسعه باید از هر حرف، پیامی را بگیریم . از تا ی توسعه "توکل بر خدا" ؛ از واو توسعه ، "وحدت بین همه مردم" ، همدلی؛ همگامی و اتحاد، از سین توسعه اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم نیاز داریم به اینکه مسئولین و خادمان از" سعه صدر" برخوردار باشند و با مردم شریف و نجیب دامغان مدارا کنند ، از عین توسعه پیام عشق به خدمت ؛ کسانی می توانند علمدار توسعه شهر دامغان باشند که عاشق و شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت، کسانی که روحیه نوکری و خدمتگزاری را دارند و هیچ ادعایی ندارند و دنبال نان و نام نیستند می توانند در توسعه شهر نقش آفرین باشند . از ها توسعه هم می توانیم پیام همت را بگیریم که امام حسین(ع) فرمود ((ان الله یحب المعالی الامور)) خداوند کارهای بزرگ و همتهای بلند را دوست دارد .همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند .

    همانگونه که دامغان دارای تاریخ کهن و تمدن 7000ساله می باشد ما باید برای دامغانی،  که در تاریخ درخشیده است کارهای تاریخی ماندگار در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی؛ معیشتی و در مسائل کشاورزی و ارتقا رشته های آموزشی و حل مشکل آب و حل مشکل پزشکی ، بیمارستان و بهداشت شهر را داشته باشیم تا دامغان همان هویت دیرینه خود را باز یابد و به عنوان یک شهر الگو، نمونه و اسوه نه تنها در استان و منطقه بلکه در ایران به دست آورد، همان قدر که الان از نظر محرومیت به حدی رسیده است که از دامغان به عنوان شهر محروم نام می برند باید ان شاء الله به سمت و سوئی حرکت کنیم ، که با عزم آهنین و با توکل بر خدا و وحدت ملت و مردم با ایجاد اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان و همچنین تندیر افکار عمومی و تقویت اراده های ملت ان شاء الله دامغان را به صورت یک شهر الگو در آوریم ،اگر از محرومیت آن ،این زمان سخن گفته می شود در آینده نه چندان دور از فکر بکر خلاق دامغانی ها و از علم و معلومات دامغانی ها ، از پسته مرغوب بی نظیر در کل جهان سخن گفته می شود و همانگونه که بذر پسته دامغان در کالیفرنیای آمریکا می کارند و دیگران به پسته دامغان افتخار می کنند و الان در محرومیت قرار گرفته ایم ، نه تنها پسته که گنج الهی است باید شکوفا شود بلکه مشکلات کشاورزان ، دامداران باید حل شود . باید درتمام ابعاد روی امید و نشاط را در دامغان دمید تا از این پژمردگی و انزوا و نا امیدی مردم شریف و صبور دامغان را بیرون آورد.

    مهمترین عامل توسعه را در چه می دانید؟

    مهمترین عامل توسعه را عزم ملی و استفاده از همه ظرفیت و نیروی انسانی و عوامل دلگرمی بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و بکار گیری وسیع امکانات دولتی ؛ اینها می توانند عامل مهمی در توسعه باشند.

    انگیزه را به چه صورت در مردم ایجاد می کنید ؟

    مردم دامغان مردم فهیم؛بصیر و آگاهی هستند و بالاترین ویژگی این مردم دین مداری آنهاست ، هر جا که ببینند با صداقت و با روحیه فداکاری و با جدیت یک امری پیگیری می شود، مردم این را لمس می کنند و وارد میدان عمل می شوند .اما اگر ببینند تسامل و تساهل و رخوت و انزوا و بی اطلاعی و بی تفاوتی در شهر وجود دارد حق دارند مردم در همین حالی که هستند باقی بمانند.

    مردم دوست دارند نماینده با مردم باشد برنامه شما برای با مردم بودن چیست؟

    برنامه ما این است که در جمع مردم ،در خانه ها ، در اجتماعات مردمی ، در روستاها ؛ و در کنار همه اقشار و صنوف حضور داشته باشیم که امیدواریم اگر خداوند متعال مقدر فرمود، مزه نماینده مردمی ، با مردم ، از مردم، در مردم، را همراه و همگام و همدرد با مردم را به مردم شریف دامغان تقدیم کنیم.

    صنعتگران اعلام کردند که نماینده های ما یک بار به شهرک صنعتی نیامدند.شما برای این شهرک چه برنامه ای دارید؟

    ما خوشبختانه هنوز که وارد سنگر مجلس نشدیم به شهرک صنعتی رفتیم و لازم می دانیم برای تغییر وضعیت نامطلوب کنونی شرایط را بررسی و آسیب شناسی کنیم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و با همین هدف به شهرک صنعتی رفتیم.

    * الان کار گروهی که با شما مشغول شدند که معضلات را پیدا کنند،  و همچنین با توجه به نظر سنجی صورت پذیرفته ، در شهرک صنعتی بزرگترین مشکل وجود دارد،  عدم حمایت بخش خصوصی ( چه از لحاظ سرمایه گذار داخل و یا خارجی )کار گروه شما چه عواملی را در جذب سرمایه گذار خارجی به دامغان شناسایی کرده است؟

    - در جذب سرمایه های خارجی نیاز به یک سری فاکتورها و مؤلفه های ویژه  خاص خودش را دارد که باید به هر صورت امنیت سرمایه گذاری و حفظ کرامت سرمایه گذار و اجتناب از تنگ نظری ها در شهرهای کوچک نسبت به سرمایه گذار و در حقیقت عوامل دلگرمی سرمایه گذار را فراهم کرد و این دیگر می تواند شامل عزیزان ما در خارج از کشور و هم در داخل شود.  

    دیگر عامل : حمایت از سرمایه گذار است که بداند مسئولان شهر از او حمایت می کنند و این حمایت را لمس کند و بداند شهر رو به رشد است ، آنگاه سرمایه گذار انگیزه بیشتر پیدا می کند .دامغان استعداد یک قطب صنعتی شدن را دارد استعداد یک منطقه ویژه اقتصادی و استعداد ایجاد کارخانه های مادر را دارد به دلیل اینکه درلب جاده ترانزیت و راه شمال به جنوب است به لحاظ اینکه در یک نقطه استراتژیکی قرار گرفته است لذا این برای سرمایه گذار چشم انداز آینده روشن دامغان تبیین می شود .

    با توجه به سابقه و استعداد و نیروهای انسانی و به عبارت دیگر با توجه به حغرافیای سیاسی ، فرهنگی و تاریخی دامغان به ضمیمه جغرافیای طبیعی و نیروی انسانی،باید برای سرمایه گذار روشن شود که در دامغان عامل جذب و امنیت سرمایه گذار فراهم است.

    * با توجه به آمار موجود که درصد بالای بیکاری را در دامغان نشان می دهد و این درصد در استان بیشترین آمار شهری است که برای بانوان خیلی بیشتر و برای آقایان 21 تا 23% چه راهکارهایی را با کمک دستگاه های اجرایی دارید که این وضع را بهبود ببخشید؟

    - بحث اشتغال مهمترین موضوع و مشکل مردم است که در سئوال قبلی می تواند زمینه های فرصت شغلی را فراهم کند . ما باید کارآفرین ها را تشویق و طالبان کار را هم توجیه و آگاه کنیم.توجیه به انواع مهارتها و آگاه با شرایط زمان که توقع فقط، کار پشت میز را نداشته باشند بلکه در هر سنگری اعم از تولید ؛ صنعت و ... در بخش های مختلفی که زمینه بکار گیری فراهم می شود . دیگر با توجه به مقتضیات شرایط اعم از سن و تحصیلاتشان بپذیرند . اگر اینها توجیه بشوند و بتوانند این امر را تقویت کنند و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی بتوانیم یک وحدت و همدلی بین مسئولان شهر و مردم به وجود بیاوریم می توانیم بیکاری را در شهر مهار کنیم و روز به روز هم نرخ بیکاری را پایین بیاوریم.

    *شهروندی می گفت : در بخش ورزش  ما امکانات نداریم و آنگاه توقع قهرمانی دارند! ما وقتی می خواهیم در مسابقات شرکت کنیم غالبا هزینه سفر با خودمان است، حتی به عنوان مثال؛ زمین بدمینتون نداریم و باید در مسابقات مقام هم بیاوریم! حال با توجه به موضوع مطرح شده نظر شما در این مورد چیست ؟

    -  مشکلات دامغان صرفا مشکلات فرهنگی و عمرانی نیست، بلکه یکی از مشکلات اساسی کمبود فضاهای ورزشی است ، ورزش یک ارزش است و برای نسل جوان یک ضرورت، مسئولان ما حتما باید به مقوله ورزش توجه جدی و ویژه کنند، باید عزم خودمان را جزم کنیم و با تمام توان در ایجاد فضاهای ورزشی به طور متنوع و مناسب با نیازهای شهر دامغان- هم برای خواهران و هم برای برادران- باید بستر سازی  و ایجاد کنیم .

    *جوانان، خانواده ها و دانشجویان می گویند؛ پنجشنبه و جمعه ها و یا ایام فراغت کجا برویم ؟

    -  باید به این عزیزان عرض کنم که ؛ ان شاءالله به فضل الهی و یاری امام زمان(عج) دعا کنند که خدای متعال ما را کمک کند و خود دانشجویان و مردم نیز هم همدلی کنند، تا بتوانیم تفرجگاه هایی سالم را برای آنها ایجاد کنیم ، که بتواند لذت های مشروع را ببرند و از مناظر زیبای طبیعی استفاده کنند، پارک ها و سینماهای مجهز و مناسب - با فیلمهایی که موجب ارتقای بنیه ایمانی و علمی دانشجویان و همشهریان شود- را نیز آماده و تجهیز کنیم ، و خدای متعال یاری نماید که بتوانیم میزبان شایسته ای برای دانشجویان و مردم عزیزمان در شهر دامغان باشیم.

    -  کتابخانه های مجهز ، فرهنگسرای مناسب و... حق دامغان و دامغانی هاست و باید از این نعمت ها برخوردار شوند چون دامغان هم جزئی از ایران هست و بالاخره ایرانی ها دامغان را مهد اسلام و ام القرای اسلامی می دانند . اسلام به ما این دستور را می دهد، معیشت مردم، رفاه مردم، آسایش مردم را به همراه زندگی آبرومندانه ی عزت آفرین، برای مردم لازمه زندگی شان است ، تامین فضاهای ورزشی ، تفرجگاه ها و تفریحگاه های سالم و مجهز را باید تامین کنیم.

     * مردم غالبا می گویند : نمایندگان شعار و عمل متفاوتی دارند ؟

    -  مردم حق دارند و این کلامشان تا حدی برای بعضی ها صادق است، برای اینکه مردم اعتماد پیدا کنند ، شعارهای کاندیداها را با سوابق شان تطبیق بدهند، اگر می گویند ما برای شهر از خود گذشته و فداکاریم ببینند در زمان بحران ها (چه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و .... )چقدر در صحنه بودند و آیا تا پای جان رفتند یا خیر ؟ این یک علامت است.

    -  اگر می گویند ما با مردمیم ببینند از ابتدا تا الان در دامغان در چه صحنه هایی حضور داشتند و آیا در غم ، درد و شادی مردم در کنارشان بوده اند ؟

    -  و اگر می گویند ما توانمندیم و می توانیم کارهای بزرگ را انجام بدهیم ، ببینند سوابق اجرایی و مدیریت علمی این ها، شهادت می دهد ؟

    -       اگر این چنین بود می توانند اعتماد کنند.

     * اگر روزی وارد دفترتان شدید و نامه ای را از خانواده ای در دورترین روستای شهرستان روی میزتان دیدید که از قانون پیش شما گله مند شده و می گوید ؛ که این قانون باعث فقر  و تنگدستی آنها و در نتیجه به گناه و یا فساد کشیده شدن فرزندانش می شود . شما چه کار می کنید ؟

    -       -  2 کار می شود انجام داد :

    -  1 به لحاظ قانونی :  نماینده وظیفه دارد در قبال این موارد در جایگاه قانون گذاری از هر مظلومی دفاع کند که مطمئنا در این کار کوتاهی نخواهم کرد و این یک وظیفه و تکلیف است که انجام خواهم داد.

    2 به لحاظ شخصی : وظیفه شخصی ماست که، اولا امیدواریم این موارد برطرف شده و نداشته باشیم و اگر با چنین شرایطی روبرو شدیم هم به وظیفه قانونی امان قاطعانه عمل خواهیم کرد و هم به وظیفه انسانی  و اسلامی خود بر حسب وظیفه انسانی ، اسلامی ، نوکری و خدمتگذاری ای که داریم عمل خواهیم کرد و این یک انجام وظیفه است .

    * مردم می گویند: که نمایندگان غالبا به مسائل ملی می پردازند و آن ها و شهرشان از دید نماینده شان به فراموشی سپرده می شود . شما چه نظری دارید ؟

    من اعتقاد دارم که آن مردمی که به یک فرد قدرت حضور را می دهند این مردم حق دارند که توقع، توجه به مشکلاتشان را بصورت ویژه و خاص داشته باشند  و اگر نشود کفران نعمت است .

    اگر چنانچه نماینده ای به مشکلات حوزه انتخابیه خودش توجه نکند مردم قطعا در تصمیم گیری شان تجدید نظر می کنند ، مردم بهترین قاضی هستند

    کسانی که مردم انتخاب می کنند هم بایستی ملی فکر کنند و هم باید بصورت منطقه ای عمل کنند ، بنده اعتقاد دارم باید در هر 2 جبهه باید فعال و موثر باشد .

    * شما به عنوان یک شهروند چه انتظاری از نماینده منتخب مردم و یا خودتان در صورت  انتخاب  شدن دارید ؟

     - صداقت ، همت، امانت

    * مشکلات فرهنگی دامغان را در چه می بینید ؟

     1 عدم تجهیز خوابگاه های دانشجویان

    2 کمبود امکانت رفت و آمد دانشجویان به مراکز علمی

     3 کمبود کلاس های برای سطوح ابتدایی، متوسط، راهنمایی در روستا و شهر

    در نهایت مشکل فرهنگی دامغان مشکل اساسی و بنیادی  است که با همیاری و همکاری و همدلی مردم و مسئولان باید به صورت ریشه ای حل شود، این مشکلات در بخش آموزش و پرورش و بطور اخص برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین به موازات آن برای حوزه علمیه وجود دارد.

    ما متاسفانه 3 حوزه علمیه در دامغان داریم که از آن موقع که ما یادمان می آید در حال مرمت و بازسازی است که هنوز هم هیچ کدام از حوزه های علمیه بصورت کامل و تام قابل بهره برداری نیست.

    یک کتابخانه مجهز و مدرن نداریم فلذا این قسمتی از مشکلات فرهنگی آموزشی شهر است که امیدواریم خدای متعال عنایت کند تا بتوانیم خدمتی کنیم.

    * دانشجویان می گویند : آیا امنیت فکری برای دانشجویان وجود دارد ؟

    - بنظرم می رسد ما دانشجو را باید نعمت بدانیم و یکی از مصادیق شکر نعمت آن است که مناسب با شان و منزلت دانشجوئی که در مکتب اسلام از مقام والا و بالا و ارزشمندی برخوردار است برخورد کنیم و زمینه آرامش فکری و روحی او را نیز فراهم کنیم .

    * چگونه از دامغانی های خارج از دامغان برای پیشبرد و توسعه شهر استفاده خواهید کرد ؟

    -  با تقویت روحیه عشق و علاقه به وطن و زادگاه خودشان، که پیغمبر فرموده است : حب الوطن من الایمان  این روحیه همیاری و همکاری در راستای توسعه شهر انجام خواهد شد .

    همچنین بیان بعضی از حقایق  و آگاه کردن دامغانی های خارج از دامغان از نوع مشارکت ها برای تقویت توانمندی دامغان و توسعه شهر، می توانیم از وجود این عزیزان بهره مند گردیم، در ضمن اینکه با  دعوت به همایش ها ، نمایشگاه ها، کنگره ها و برنامه های دسته جمعی ، بصورت گروهی ، موردی و موضعی که باید موضوع بندی کنیم از متخصصان مربوطه دامغانی خارج از دامغان در این مواقع استفاده لازم را ببریم.

    ما می توانیم با شناسایی این افراد از دکترهای دامغانی در امر بهداشت و بیمارستان ها ، از اساتید دانشگاهی در امر آموزشی و حل مشکلات آموزش عالی و دانشگاهی، از سران لشگری در مسائل نظامی و از دیگران هم در مسائل مربوطه استفاده کنیم .

    در ضمن تقویت  NGOها و کانون ها  که با توجه به اینکه وابستگی به دولت ندارند و می تواند بیشتر شناسایی و مشارکت مردم را در پی داشته باشد می تواند پشتیبان محکمی برای روند رو به رشد شهری با پشتوانه علمی محکم باشد .با توجه به اینکه این مراکز خصوصی در قالب NGO حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب می شود .

    بنابراین کانون پرخیر و برکتی است که باید مورد توجه باشد و البته کانون توسعه دامغان و انجمن مردمی توسعه دامغان در قدم های نخستین است که امیدواریم خدا کمک کند و بتوانیم قدم های موثری را در این راه برداریم .

    ا



    دانشجویان حامی ::: شنبه 86/12/18::: ساعت 4:20 عصر
    <

    زندگی نامه حجت الاسلام حسن ملک محمدی
    بسم الله الرحمن الرحیم

    کاندیدای منتخب جبهه اصولگرایان و مجمع متخصصین ایران

     

     زندگینامه :

    متولد دوم فروردین 1340 با بهار متولد شد؛ پدرش در حضور کربلایی سید طاهر شاهچراغی نذر کرده بود که یکی از پسره را به حوزه علمیه بفرستد  و قرعه به نام « حسن » افتاد. 14 ساله بود که به حوزه علمیه دامغان رفت و در محضر استاید بزرگواری  چون حجج اسلام؛ آقا میرزا حسین ترابی، آقای نصیری ، شیخ محمدرضا خدایی، آقای سید مسیح شاهچراغی، آقا سید محمود ترابی و آقا شیخ محمد ترابی به کسب علوم و معارف دینی پرداخت .

    در همان سال ها توسط آیت الله خزعلی(که به دامغان تبعید شده بود) و شهیدان سید حسن شاهچراغی و سید قاسم موسوی با نهضت امام خمینی( ره) آشنا و به جمع انقلابیون پیوست. و در پخش اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی امام( ره) نقش مهمی را ایفا کرد.

    قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، در مدرسه حجتیه قم ثبت نام کزد؛ در آنجا ضمن تحصیل به مبارزاتش علیه رژیم شاه ادامه داده و چندین بار توسط ماموران رژیم دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

    بعد از انقلاب وارد مدرسه فیضیه شد و در نیمه شعبان 1361،امام خمینی(ره) بر سر ایشان عمامه گذاشتند و در سال 1363 در شب میلاد پیانبر مکرم اسلام ( ص) و امام صادق(ع) با خواندن خطبه عقد توسط امام خمینی ( ره) زندگی مشترک خود را آغاز کرد.

    با شروع جنگ تحمیلی و پیش از اینکه خرمشهر سقوط کند بعنوان فرمانده یک گروه چریکی به جبهه جنوب رفت .و تا پایان جنگ مجموعا 53 ماه در کنار رزمندگان اسلام به مقابله با دشمن پرداخت، در طی این مدت سه بار مجروح شد از جمله در عملیات فتح المبین مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به افتخار جانبازی نائل شد .

    با پایان یافتن جنگ تحمیلی به حوزه علمیه قم بازگشت و به درس خویش ادامه داد و سپس در تهران در محضر درس مقام معظم رهبری به مدت 16 سال تلمذ کرد و اکنون در مقطع سطح 3 حوزه ( معادل فوق لیسانس) مشغول تحصیل است، نامبرده در ضمن تحصیل از خدمت رسانی به مردم محروم به ویژه روستائیان- غافل نبود ، در فاجعه زلزله رودبار به نمایندگی از جهاد سازندگی به شمال کشور رفت و در احداث چندین واحد آموزشی و مسکونی برای مردم زلزله زده نقش عمده ای را ایفا کرد، که مورد تشویق آیت الله غیوری ( نماینده ولی فقیه در هلال احر) و آیت الله هاشمی رفسنجانی( رئیس جمهور وقت) قرار گرفت .

    در سال 1371 به عنوان نماینده ولی فقیه در بسیج وزارت خانه ها و ادارات منصوب شد ، در این دوران مسئولیت های کلیدی و مهمی به ایشان محول شد که به شایستگی از عهده انجام آنها برآمد تا آنجا که به دریافت چندین لوح و تقدیرنامه از عالی ترین مقامات کشوری و لشگری نایل گردید .

     در سال 1374 با حکم آیت الله خزعلی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر به مدیریت عامل این بنیاد منسوب شد و به خاطر حسن انجام مسئولیت ها در عرصه کشوری و جهانی مجددا در سال 1386 حکم ایشان تمدید شد .

    در زمان تصدی ایشان بنیاد بین المللی غدیر در 16 کشور جهان و 29 استان و 37 نهاد و ارگان و 12 وزارت خانه فعالیت خود را آغاز و گسترش داد و 47 نفر از شخصیت های برجسته نظام به عضویت هیئت امنای بنیاد بین المللی غدیر درآمدند

    مجموعه این فعالیت ها باعث شد تا در دی ماه 1386 به عنوان کاندیدای منتخب جبهه متحد اصولگرایان تعیین و معرفی گردد .

     



    دانشجویان حامی ::: شنبه 86/12/18::: ساعت 4:3 عصر
    <


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    برنامه سخنرانی های حجت الاسلام ملک محمدی
    اهم مسئولیت ها و سوابق اجرایی، ماموریت های فرهنگی و تألیفات
    [عناوین آرشیوشده]

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :8657

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره ما حامیان <<
    وبلاگ حامیان حجت الاسلام حسن ملک محمدی (واحد دانشجویی)
    دانشجویان حامی

    >>آرشیو شده ها<<
    دست نوشته های انتخاباتی

    >>لوگوی وبلاگ حامیان<<
    وبلاگ حامیان حجت الاسلام حسن ملک محمدی (واحد دانشجویی)

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©